woensdag 6 april 2016

Machinaal gequilt en zelf getekend

Hieronder een paar foto's van een machinaal gequilte witte quilt, die ik zelf heb getekend. Hij is maandag naar een ander huis vertrokken. Kirsten was er blij mee. Ik heb hem in 2005 gemaakt. Er is hier heel veel mee gespeeld door de kleinkinderen, die gaan nu allemaal naar school en gebruiken de quilts nu dus nog maar weinig.
Ik heb de quilt in de kookwas gedaan en hij is er zo mooi schoon uitgekomen, daarna in de droger en nu is het net een antieke quilt.
2005   Hier ben ik er nog volop mee bezig , genaaid op mijn oude pfaff.
 Dit is het middenstuk
 en dit de hoek
 De achterkant heb ik van bloemenstofjes gemaakt
2016  En nu na 11 jaar ziet hij er zo uit
 De rand
 De hoek
 Het middenstuk



11 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een kunstenares Hermie, je quilt ziet er prachtig uit na al die jaren.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, En zo mooi na alle jaren gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. petje af voor dat mooie quiltwerk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook weer een erg mooie quilt Hermie! Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie quilt. Je ziet de ouderdom er niet van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw mooi gequilt zeg, schitterend patroon.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het leukste, mooiste, vind ik nog het idee dat jouw quilts generaties lang mee zullen gaan in de familie. Echt iets om trots op te zijn.
    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi en wat heb je dat indertijd knap gedaan! Echt prachtig. Vond je het niet eng om hem in de kookwas te doen? Hij was waarschijnlijk wel vaker gewassen, maar toch ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi gedaan en wat apart, de bovenkant wit en de onderkant gekleurd. Meestal zie je het andersom. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na 11 jaar !! Super mooi.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen