zondag 19 juli 2015

Recept plukbood

Hier zit een verhaaltje aan vast. Kleinzoon Cas plukt graag stukjes van zijn boterham voordat hij ze in zijn mond stopt. Toen heb ik hem gezegd dat ik een keer een plukbrood voor hem ging maken. Als ze met vakantie zijn geweest komen ze altijd hier ontbijten. Meestal 's morgens heel vroeg, maar nu was het midden in de nacht, dus hebben we het verschoven naar 11 uur, zodat ze eerst even een paar uur konden slapen. Vanuit Frankrijk werden we gebeld en er werd geroepen : Oma ga je als we terugkomen een plukbrood voor ons maken? Zo gezegd zo gedaan. Bij AH heb ik 2 nog niet afgebakken witte Liefde en Passie broden gekocht, die zijn lekker stevig en meer grijs dan wit. Daar heb ik baantjes in gesneden en die toen gevuld. De ene heb ik gevuld met kruidenboter en de andere met kruidenboter,mozzarella en kaas. Daarna 20 minuten op 180 graden in de oven. het resultaat mocht er zijn. Het was een groot succes en beide broden zijn opgegaan.Voor herhaling vatbaar dus.


4 opmerkingen:

  1. Verschrikkelijk leuk, de broodjes, maar ook die traditie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk ziet dat er uit! Water loopt spontaan in mijn mond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die familiewoordjes "Plukbrood"...zet het in een lijstje.... Je broden zien er heerlijk en mooi uit!
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal dat ook eens proberen als ik terug ben van vakantie. Het ziet er erg lekker uit. Groetjes, Rens

    BeantwoordenVerwijderen