vrijdag 29 augustus 2014

Quilt Yfke

Afgelopen week ben ik bezig geweest met de quilt voor Yfke, ze mag nu in het grote bed, dus kan ik de quilt af maken. Ik heb hem getekend in het eq programma.Ik ben er 5 jaar geleden mee begonnen, omdat ik wilde weten of ik genoeg stof overhield voor een ledikantquiltje. Volgens mij alles voorgesneden, maar ik kwam 25 flyng geese te kort. Dat heb ik als volgt opgelost, ik heb stroken gesneden van de stof die ik voor de achterkant had , wel van dezelfde serie en die heb ik er bij aan gezet. Nu vind ik hem eigenlijk net te smal, dus zet ik er nog een strook omheen van 5 cm. Dan heb ik misschien te weinig voor de achterkant, maar daar is wel een mouw aan te passen.
Zo ver ben ik er nu mee.Vandaag ga ik er weer mee aan de slag.

9 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een mooie, Hollandse quilt. En wat een geduld, dat je er zoveel jaar over doet en hem dan toch netjes afmaakt. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is wel bewust blijven liggen,omdat ze nog niet in het grote bed lag.

      Verwijderen
  2. Dat wordt een echte quilt stof misschien te weinig en hoe ga ik dit oplossen ... Net zolang vogelen om het oassend te maken, daar hou ik wel van. Hij is en wordt erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de oplossing is er.Gerrit heeft van zijn hexagonnen rood en wit over,dus die gebruik ik er bij volr de achterkant.

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi, zo vrolijk!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor Hermie, wat een werk! De voorkant is het belangrijkste, die achterkant komt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke gezellige quilt. Fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een geweldig vrolijke en lieve quilt!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen