zondag 17 augustus 2014

Lara's field of flowers

In de vakantie ben ik druk bezig geweest met het doorquilten van Lara's quilt. Leuk werk, totdat mijn naald van de sashiko stuk ging en ik niet verder kon, dus toen ben ik met een nieuw projekt begonnen(daarover een volgend blogje). Nu laat ik eerst de vorderingen van de quilt en het quiltwerk zien.
aan de zijkanten heb ik een paar vlinders geappliqueerd, dat vond ik er wel mooi bij staan
Voor de rand heb ik allemaal driehoekjes aan elkaar gezet
en voor de achterkant heb ik de resten tot vierkanten gesneden en toen aan elkaar genaaid.
 eerst heb ik alles wat ik wilde meanderen gemeanderd op een laag katoenen vulling
 daarna heb ik er een laag vulling bij achter gelegd en ook de achterkant en toen in de naad gequilt.
 hier zie je de achterkant
 daarna met de sashiko door de vierkantjes gequilt
totdat de naald het op gaf en ik dacht er nog een te hebben,maar die er in zat was ook stuk. Marieke van onze quiltgroep heeft mij een nieuwe gebracht en ik heb nieuwe besteld, dus ik kan weer verder.

6 opmerkingen:

  1. Mooi quiltwerk en een prachtige quilt! Bijzonder vind ik dat je eerst blokken apart op een vulling meandert. Ik ben benieuwd waarom je dat zo aanpakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is deze quilt mooi geworden! Lara zal het ook wel heel mooi vinden. Fijn toch zo'n oma. Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat leuk geworden. Ze zal vast supertrots zijn op Oma en op haar eigen ontwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi geworden.
    Je maakt veel mooi werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat dubbele quilten vind ik enig! Vrolijke quilt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem al in het echt mogen bewonderen....
    Echt prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen