zondag 23 februari 2014

Mijn laatste blok van de King is ook af en nog een tip

Gisteren mijn laatste blok van de King afgemaakt en nu komt het moeilijkste, hoe ga ik ze leggen, volgens het patroon, of a la Hermie, ik heb 2 foto's gemaakt en zal ze hieronder plaatsen.
eerst nog even het laatste blok en volgens mij had ik van het vorige blok ook nog geen foto geplaatst.
Dus eerst een foto van mijn elfde blok, daar moest in het midden een licht blokje, maar ik wilde het mooie roosje er in. In werkelijkheid is het wit donkerder.
nu een foto van het blok wat ik gisteren heb afgemaakt.
 daarbij moest je eerst het rondje op het middenstuk appliqueren en daarna de zijstukken er in zetten
Mijn tip: naai eerst de zijstukken er in, zoek dan het midden op van de stukjes die tegenover elkaar komen(zie streepjes) en appliqueer dan de rondjes, zo krijg je alles precies op de goede plek.
 en hieronder zie je het blok wat nu af is, moet alleen nog gestreken worden.
inmiddels hangen ze op een flanellen laken, een keer in de goede volgorde zoals hieronder op de foto
en een keer zoals ik ze zelf had opgehangen.Nu is de vraag welke kies ik?

2 opmerkingen:

  1. Ik Zou nog even wachten met kiezen. Eerst maar eens de biezen erom heen, en de blokken op de kruispunten, of hoe je dat ook noemt. Dan heeft het gelijk weer een heel andere uitstraling! Fijne zondag nog,

    BeantwoordenVerwijderen