vrijdag 29 juni 2012

Speelkleed en Cars quilt af

Er is weer een speelkleed af. Alle neven en nichten krijgen bij de geboorte van hun eerste kindje van mij een speelkleed. Onlangs is er weer een klein meisje geboren en voor haar heb ik onderstaand speelkleed gemaakt. Hij is gemaakt van een kant en klare lap stof, die ik heb doorgequilt met de naaimachine, eerst alle blokken en daarna alle figuurtjes uit de losse hand zonder onderstransport. Op de foto's xijn de letters nog niet klaar,maar die zijn inmiddels wel af. Helemaal onderaad zet ik nog foto's van de cars quilt, waar ik ook nog een leuke pyama bij heb gekocht.










hieronder de cars quilt, het doorquilten heb ik heel eenvoudig gehouden, want dan kan hij aan beide kanten worden gebruikt.Ik heb om de blokken genaaid en diagonaal door de zwart witte blokken.





10 opmerkingen:

  1. Leuk, leuk en leuk.
    Gefeliciteerd met het achternichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hermie,

    Zwei schöne Kinderquilts.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor je speelkleed voor het nichtje.
    Je bent handig in het quilten met de machine.
    Stoere quilt voor je kleinzoon.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk geworden en dat zijn voor jou maar even de snelle tussendoortjes ,maar voor die kleintjes altijd een mooi kado
    Heel fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt voor het kleine meisje. En de cars quilt is ook erg mooi geworden!!! Lekker stoer!
    Groetjes, Ineke

    http://inekehulzebos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch lekker bezig, ziet er alletwee ontzettend leuk uit.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je nieuwste achternichtje. Mooie quilts de enen lief en de andere heerlijk stoer. Leuk dat je er een pyjama bij vond.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enig quilts zijn dit geworden
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk speelkleed,en een stoere cars quilt.

    BeantwoordenVerwijderen