woensdag 22 februari 2012

kip kerrie ragout

Vandaag een recept van kip kerrie ragout.
Wat heb je nodig voor 4 personen:
4 kippenbillen of 4 halve kipfilets(maar die vind ik te droog.)
4 kippenbouillonblokken
2 liter water
50 gram boter
4 eetlepels bloem
half blikje kerriepoeder
1 ui
zakje met 200 gesneden champignons(of hele zelf snijden)

Doe 2 liter water in de pan en 4 bouillonblokken en de 4 kippenbillen.
Kook deze gaar en haal de kip er uit. Als de kip is afgekoeld het vlees van de botjes halen en fijn snijden(het vel gebruik ik niet,maar kook ik wel mee)
In een andere pan doe je de boter en bak je de fijngesneden ui en champignons even aan, dan de kerrie er bij in en alles goed roeren. Nog even laten smoren.
Daarna doe je de fijngesneden kip er bij en zoveel bouillon tot de inhoud van de pan net onder bouillon staat. Dan laat je alles nog even zachtjes pruttelen.
Daarna neem je een beetje bouillon en voegt daarbij de 4 eetlepels bloem. Goed roeren en dan bij in de pan doen.
Wil je de helft bewaren, dan wacht je met de bloem en haalt er eerst de helft uit om in te vriezen en daarna door de rest 2 eetlepels bloem.

Heb je teveel bouillon, niet weggooien, kook er een zakje soepgroente in en je hebt heerlijke soep vooraf.

Ik serveer er gele rijst bij en natuurlijk de overheerlijke Waldorfsalada(klik).
Ik zou zeggen eet smakelijk.


6 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk, maar jeweetwel is er niet zo gek op.
    Heb je het al eens gemaakt met kerrie massala, dat gebruik ik tegenwoordig veel, komt natuurlijk door mijn Surinaamse schoondochter.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee die kerrie ken ik niet, ik heb wel eens de pittige kerrie gebruikt, maar die vinden ze hier niet zo lekker. Jou Dickie heeft er hier anders lekker van gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er lekker uit. Bedankt voor de recepten. Ik ga het zeker uitproberen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer zo,n lekker en makkelijk recept.
    Ines, mijn jeweetwel houdt er ook niet zo van. Maar van tijd tot tijd eet ik toch lekker zelf een kippie, LOL.

    Grs. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na het lezen van je blog heb je me toch op een idee gebracht. Wij dus ook aan de kip-kerrie!! Mmmmmmmmmm, was heerlijk!!!

    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat fijn dat het lekker was, hier zijn ze er ook gek op.

      Verwijderen