zondag 12 februari 2012

hachee

Vanmorgen ben ik lekker aan het kokkerellen geweest. Allereerst heb ik hachee gemaakt.
Wat hebben we daarvoor nodig:
a:
150 gram boter
een kilo uien
een kilo hacheevlees

b:
3 eetlepels azijn
flinke theelepel laurier (poeder)
flinke theelepel kruidnagel (poeder)
15 gram hacheekruidenmix (ik gebruik Verstegen hacheemix)
c:
1 liter water
2 runderbouilonblokjes
d:
4 eetlepels bloem

a:
laat de boter smelten
snij de uien aan halve ringen(of kleiner) en doe die bij de gesmolten boter, roer alles een beetje door elkaar en doe dan het vlees erbij. even doorroeren.
b:
voeg de azijn,laurierpoeder,kruidnagelpoeder,hacheekruidenmix toe en roer alles door elkaar.
c:
voeg een liter water toe en de bouillonblokjes
laat het geheel zachtjes aan de kook komen en laat het ook zachtjes gaar worden.
d:
Als alles goed gaar is de bloem met een klein beetje water aanmengen en als het glad is bij de hachee voegen.

Wil je porties in de vries maken, voeg dan de bloem niet toen,maar doe dat later als je het gaat gebruiken.

Het smaakt heerlijk bij rijst en rode kool,maar ook bij stampot wortelen.
meer recepten vind je hier http://hermieshobbies.blogspot.com/search/label/recepten

2 opmerkingen:

  1. kwijlkwijl water loopt me in de mond Hermie! mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies zo vergaat het mij Ansje !
    Maar helaas kan ik door mijn kwaal er niet meer van genieten.
    Grs. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen