maandag 4 april 2016

Bloemenvaas is af

En nu is hij af, het was leuk om er aan te werken. Ik weet nu dat ik het middenstuk van de Rotherfields  in DIT (klik) bericht heb ik het er al over gehad) wel ga maken zoals hij in het boek staat. Niet met borduurgaren, wat ik wel mooi vind voor een klein werkje, maar ik ga het middenstuk appliqueren met het Yli quiltgaren.  Dat vind ik bij een grote quilt mooier.Hieronder laat ik jullie nog enkele detailfoto's zien, je kunt wel leuk spelen met de details die in de stof zitten.
Hier lijkt het net of er losse blaadjes op liggen, het is echter een bloem uit een stuk. Deze zijn met 1 draad borduurgaren geappliqueerd.
 Ik heb het gestreken aan de achterkant, met een dubbele strijkdeken er onder, dan wordt de voorkant niet plat. Op de strijkplank leg ik er altijd een dubbele handdoek onder.
 En zo ziet de voorkant er nu uit.
 Leuk detail is het zwarte puntje wat op de stof zat, aan de onderkant heb ik er met bruin tussendoor geappliqueerd en aan de bovenkant heb ik een zwarte draar gebruikt.
 Ook dit is een bloem, waarvan ik het hart heb geaccentueerd met roze
 Deze bloem is met 1 draad borduurgaren geappliqueerd
 En deze met het Yli garen
 De vaas met 1 draad borduurgaren
Deze bloemen weer met het Yli garen.
Misschien wordt het een kussen, ik weet het nog niet. Hieronder een plaatje van de quilt die ik wil gaan maken.


7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer leuk uit Hermie en zeker als het een kussen wordt!
    Een nieuwe quilt op stapel, weer een fijn vooruitzicht. Heb je nog lapjes? Hahaha, zal best wel.
    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk en mooi geappliceerd! Is echt prachtig geworden zo, met die accenten.
    Dat is ook weer een project zeg, heel mooi patroon, weer een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig boeket heb je gemaakt. Leuk dat je ons de details laat zien. Mooi als kussen maar ook die quilt ziet er geweldig uit.
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bloemenvaas,..

    En de quilt die je laat zien,.. zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig je bloemen vaas. En een mooie quilt die je gaat maken..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettende mooie resultaten krijg je op deze manier en het oogt inderdaad net alsof de blaadjes los zitten. Als kussen daar op die plaats zou het inderdaad niet misstaan. Prachtig werk! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden, en wat een uitdaging je nieuw werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen