zaterdag 8 februari 2014

King George van scraplapjes en een tip

Scraplapjes, ja die spaar ik al minstens een jaar of  4, ik ben gek op die zakjes met kleine lapjes. Inmiddels heb ik er zo veel dat ik er wel een quilt van kan maken, maar welke dan? Na lang kijken en nog eens kijken ben ik gevallen voor de King George. Ik kan daar alle kleuren in gebruiken.
Na het patroon uitvoerig te hebben bestudeerd, ben ik begonnen met het eerste blok.
Leuk,leuk,leuk, om al die kleurtjes bij elkaar te leggen. In het eerste rondje zitten al 15 verschillende kleuren.
Ik zal alvast iets laten zien, lekkere beker latte machiato er bij, wat wil je nog meer. Buiten regent het en binnen zit ik heerlijk te quilten.
Scroll voor de tip even naar beneden. Velen zullen het al wel zo doen, maar voor degenen die het niet zo doen is het het proberen waard.


nu de tip. ik speld altijd eerst horizontaal

daarna steek ik de spelden verticaal en haal de andere spelden er uit, maar ik steek dan niet in de getekende lijn, maar net erboven en eronder

het resultaat is dat je lijntjes niet verschuiven en je ook aan de onderkant precies over de getekende lijn naait. 


6 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo bezig te zijn , het weer iserecht goed voor, mooie kleuren, fijn weekend zo samen , Berthy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er al mooi uit, ik hou van die kleurtjes. De tip met de spelden ga ik toepassen want soms willen ze nog wel eens verschuiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een leuke manier om je scraplapjes te gebruiken. Dank voor de tip. Altijd weer handig zulke dingen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee leuk Hermie, ik zag het op FB, hij staat ook op mijn To Do lijstje, handig zo van scraps.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat hem ook gaat maken! En met weer waardevolle tips! Ik ben benieuwd hoe hij onder je handen gaat groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt dit een mooi blok!!! Goede tip, zo doe ik het meestal ook!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen